Garanti Belgesi Alım İşlemleri
Garanti Belgesi Alım İşlemleri
Garanti Belgesi ile satılmak zorunda olan ürünler listesinde yer alan ürünlerin, Tüketicilerin korunması hakkındaki kanun tasarısı hükümlerine göre hazırlanacak garanti belge Kılavuzunun tasdik edilerek tüketiciye verilmesini temin etmekle satıcı, bayii, acente ya da temsilcilikler yükümlü ve sorumludur.
Ürününüzün garanti belgesi kapsamında olup olmadığını öğrenmek için uzmanlarımızdan ücretsiz destek alabilirsiniz.
Uzmanlarımız ürününüzle ilgili sizden aldıkları marka- model ve teknik bilgilerle çok kısa sürede mevzuata uygun olarak Kılavuz oluşturarak genel müdürlüğün onayına sunuyor ve onaylanan garanti belgenizi size ulaştırıyorlar.
Akabinde 2 yıllık süre ile verilen garanti belgenizin takibini yapıp yenileme zamanı geldiğinde siz değerli müşterilerimizle iletişime geçip konu hakkında bilgilendirip sizden alınan onayla gerekirse tekrar garanti belgenizin yenileme işlemlerini yapıyor. Ve belgenizin 2 yıl daha süresini uzatmış oluyoruz. Bu iki yıl içerisinde ürün çeşitliliği doğrultusunda müşterilerimizin talebi ile yeni garanti belge başvurusu, model ilave işlemleri gibi belgenize ait bütün prosedürleri yerine getiriyoruz.
Garanti belgesinin içeriği, garanti belge esaslarına dair yönetmelik kurallarına göre hazırlanır. Garanti belgesi düzenleme işlemi yapıldıktan sonra e-imza kartı ile online olarak ilgili bakanlığa yapılır.
Servis istasyonlarında yapılan onarım ve parça değişimi işlemleri sonucunda verilen fatura, bu Yönetmeliğin öngördüğü garanti şartlarını içermesi kaydıyla, garanti belgesi yerine geçer.
Genel Müdürlük, başvuruları değerlendirirken gerek duyması halinde tüketicilerin sağlık ve güvenliği ile ekonomik çıkarlarını korumak amacıyla; belgelendirilecek ürünle ilgili olarak gerekli incelemeleri yapmaya veya yaptırmaya yetkili olup, daha önce onaylanmış kuruluşlardan alınacak raporları ve ürünle ilgili olarak diğer kamu kurum ve kuruluşları tarafından verilen belgeleri de dikkate alabilir.
Sanayi Mallarının Satış Sonrası Hizmetleri Hakkındaki Yönetmeliğinde yer alan mallara yönelik garanti belgeleri, Genel Müdürlük tarafından da onaylanabilir.
Genel Müdürlük veya İl Müdürlüğü’nün onayı bulunmayan garanti belgeleri geçersizdir.
Diğer kamu kurum ve kuruluşlarının mevzuatları gereği istenilen ancak garanti belgesi zorunluluğu olmayan ürünler için düzenlenecek garanti belgelerine dair talepler Genel Müdürlükçe sonuçlandırılır.
Satış sonrası hizmet verilmesi gereken mallar için yapılan garanti belgesi başvuruları sırasında, Genel Müdürlükçe onaylı Satış Sonrası Hizmetleri Yeterlilik Belgesi aranır. Ancak, malın teknik özellikleri itibariyle bakım gerektirmemesi ve tamirinin de mümkün olmaması durumunda, Satış Sonrası Hizmetleri Yeterlilik Belgesi aranmaz. Bu tür talepler Genel Müdürlükçe değerlendirilerek karara bağlanır.